Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Plaukimas ne tik suaugusiems, bet ir vaikams suteikia daug naudos – skatina medžiagų apykaitą, mankština raumenis ir gerina virškinimą, stiprina nervų sistemą, grūdina organizmą ir padeda ugdyti valią. Tačiau  būnant prie vandens telkinių nereikėtų pamiršti, kad bet koks neatsakingas poelgis gali baigtis nelaime.

MAUDYMASIS VANDENS TELKINIUOSE BUS SAUGUS, JEI LAIKYSIMĖS ELGESIO VANDENYJE IR PRIE VANDENS TAISYKLIŲ!

Suaugusiųjų elgesys :

  • Griežtai draudžiama maudytis išgėrus alkoholinių gėrimų, nes apsvaigusio žmogaus orientacija sulėtėja, sutrinka reakcija ir aplinkos pojūtis. Toks žmogus gali nejausti šalčio ir nesuvokti gylio bei atstumo
  • Griežtai draudžiama maudytis žaibuojant ar griaudžiant perkūnui, nes vanduo yra laidus elektrai
  • Nesimaudyti tamsiu paros metu
  • Būtina visada paisyti paplūdimyje esančių ženklų ir vėliavos įspėjimų
  • Maudynėms rinktis gerai žinomą paplūdimį arba vietą, kur maudosi daugiau žmonių
  • Jei maudomasi upėje, svarbu įvertinti upės srovės sraunumą ir geriau nesimaudyti, kur pakrantės per daug užžėlusios – nelaimės atveju sunku būtų pasiekti krantą
  • Į seklų ar mažai pažįstamą vandens telkinį reikia bristi, jokiu būdu ne nerti ar šokti. Nėrimas į vandenį galva į priekį yra viena dažniausių galvos ir kaklo traumų priežasčių
  • Prieš einant paplaukioti, pirmiausia apsišlakstyti vandeniu. Nešokti staiga į vandenį pavalgius, pasikaitinus saulėje dėl raumenų mėšlungio pavojaus. Jei vandenyje raumenis sutraukė mėšlungis, stenkitės nepanikuoti ir išlikti ramus, įtempkite raumenį ir plaukite į krantą
  • Jei sutraukė mėšlungis – stenkitės ramiai įvertinti situaciją ir kvieskitės pagalbą: ištiesta ranka daužykite vandenį, šaukdami atkreipkite dėmesį į save. nes tada žmogaus organizmas būna apsunkęs. Tai sulėtina reakciją ir judesius.
  • Neplaukioti ant pripučiamų čiužinių, padangų kamerų, savadarbių plaustų ar kitų priemonių
  • Nevaikščioti ir neišdykauti valtyje

Vaikų priežiūra:

  • Mažamečius vaikus būtina nepertraukiamai ir iš arti prižiūrėti prie vandens, nepriklausomai nuo jų plaukimo įgūdžių. Pažymėtina, kad vaikai iki 5 m. amžiaus skęsta tyliai, nes panėrę į vandenį nesuvokia, kas vyksta ir, nuskęsti užtenka kelių sekundžių
  • Vartoti alkoholį, kai esate su vaikais prie vandens – griežtai draudžiama
  • Nepalikite vaikų saugoti vyresniems vaikams, nes jie nėra tokie atidūs ir atsakingi kaip suaugusieji
  • Leisti vaikams maudytis tik su gelbėjimosi liemenėmis, o vaikams iki 5 m. amžiaus rekomenduojama dėvėti specialias liemenes, turinčias galvos atramas. Pažymėtina, kad rankovės ar pripučiami ratai yra tik žaislai, o ne gelbėjimosi priemonė
  • Neleisti vaikams maudytis, jei nepraėjo 1 val. po valgio, nes po valgio organizmas būna apsunkęs – tai sulėtina reakciją ir judesius. Taip pat negalima maudytis kramtant
  • Būtina vaikams paaiškinti saugaus elgesio vandenyje taisykles

Pastaba: Prie namų esančius atvirus vandens telkinius ar baseinus iš visų pusių aptverkite ne žemesne kaip 120 cm. tvora su rakinamais ar kitaip tvirtai uždaromais ir vaikams neatidaromais varteliais.

Jei žmogus skęsta:

  • Jei skęsta kitas žmogus, pirmiausia šaukite pagalbos, atkreipkite kitų žmonių dėmesį ir tuoj pat kvieskite gelbėjimo tarnybas numeriu 112
  • Jei įmanoma, paduokite skęstančiajam virvę ar storą lazdą, ar kitą priemonę, kad galėtumėte jį ištraukti į krantą
  • Pats gelbėkite tik tuomet, jei mokate gerai plaukti, žinote, kaip prisiartinti ir nugabenti skęstantįjį į krantą. Skęstantis žmogus būna apimtas panikos, griebiasi ir nardina gelbstintį žmogų, todėl grėsmė paskęsti kyla abiems
  • Jei turite gelbėjimo priemonę (ratą ar plūdurą), paduokite ją skęstančiajam prieš save maždaug 1,5 m. atstumu ir tempkite jį į krantą.
  • Jei neturite jokių pagalbinių priemonių, prie skęstančiojo prisiartinkite iš nugaros, kad skęstantis žmogus jūsų nesugriebtų. Galima panerti, už kojų apsukti skęstantįjį ir išnerti toje pačioje vietoje arba panerti ir išnerti jam už nugaros
  • Jei žmogus skęsta upėje – pabėgėti į priekį prieš skęstantįjį ir pasitikti jį plaukiant prieš srovę
  • Jei skęstantis žmogus jus sugriebė – išsilaisvinkite nuo jo. Tai galite padaryti stumdami jo smakrą nuo savęs, atsispirdami kojomis ar atsistumdami rankomis nuo jo krūtinės
  • Adekvačiai reaguojantis į aplinką nukentėjusysis gali laikytis gelbstinčiam žmogui už pečių. Galima plaukti ant nugaros arba ant pilvo.
  • Jei nukentėjęs asmuo yra be sąmonės, gelbstintis asmuo turi laikyti jo galvą taip, kad į burną nepatektų vanduo. Nukentėjusį asmenį suimti už pažastų ar už apatinio žandikaulio, plaukti ant nugaros (tai reikalauja didelės fizinės jėgos ir ištvermės)
  • Parplukdžius skendusį žmogų į krantą, jei jo gyvybinės funkcijos yra sutrikusios, tuoj pat teikti pirmąją pagalbą, kol atvyks gelbėjimo tarnybos. Greitas ir tinkamas pirmosios pagalbos suteikimas gali padėti nukentėjusiajam išgyventi, kol bus suteikta specialioji medicininė pagalba.

Nukentėjusį gaivinkite, darydami dirbtinį kvėpavimą ir krūtinės ląstos paspaudimus. Jei pradinis gaivinimas pradedamas praėjus ne daugiau kaip 4 minutėms, yra didelė širdies veiklos ir kvėpavimo atkūrimo tikimybė. Po 4 minučių ji labai sumažėja – prasideda smegenų pažeidimas, todėl svarbu skubiai reaguoti

Paplūdimio vėliavų reikšmės:

  • Žalia – maudytis saugu, rizika itin menka
  • Geltona – maudytis pavojinga: bangavimas ir povandeninės srovės vidutinio stiprumo, todėl silpniems plaukikams nerekomenduojama eiti į vandenį, o kitiems reikia būti ypač budriems
  • Raudona – eiti į vandenį ir maudytis draudžiama: stiprus bangavimas ir povandeninės srovės.

 

Parengė: E. Jurčiukonienė, Anykščių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.