Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Tęstinė streso ir emocijų valdymo mokymų programa

Programos pagrindas – moksliškai pagrįsta ir plačiai pasaulyje taikoma sąmoningumu grįsta streso mažinimo (Mindfulness Based Stress Reduction) sistema.

Programos tikslai:

  • nuosekliai suformuoti lengvai pritaikomus kasdieniame darbe ir gyvenime streso valdymo įgūdžius;
  • sumažinti įtampą, subalansuoti vidinį gyvenimo ritmą ir įgyti ramybę;
  • padėti sėkmingai tvarkytis su įvairaus pobūdžio darbinėmis įtampomis, suteikti darbingumui ir savimotyvacijai palaikyti reikiamų žinių bei praktinių įgūdžių;
  • gerinti dvasinę ir fizinę savijautą.

Pagrindiniai mokymų programos uždaviniai:

  • suteikti žinių apie stresą ir jo padarinius, perdegimo sindromą bei emocijų valdymą;
  • mokytis ilgalaikio ir trumpalaikio streso įveikimo būdų;
  • padėti dalyviams atlaikyti ilgalaikę darbinę įtampą, keisti situaciją, požiūrį į ją ir atkurti jėgas;
  • formuoti tausojantį požiūrį į save.

Nauda dalyviams:

  • dalyviai turės galimybę atpažinti savo tipines reakcijas į stresą, sužinos būdus, kaip galėtų jas valdyti ir keisti;
  • įgys žinių apie reakcijos į įtampą kilimo principus;
  • išmoks savarankiškai taikyti valdymo būdus po seminaro;
  • programa padės ženkliai sumažinti arba atsikratyti streso „palydovų“: nerimo, išsiblaškymo, įtampos, nuovargio, „paskendimo mintyse“, jausmo, kad gyvenimas tarsi eina pro šalį;
  • padės geriau pažinti save, valdyti dėmesį, lavinti kūrybingumą bei pagerinti savo gyvenimo kokybę.

Šių mokymų metu gauti  įrankiai suformuoja labai svarbius savireguliacijos, energijos valdymo įgūdžius ir leidžia tapti savo emocijų, pasirinkimų bei poelgių šeimininku. Seminaro metu  dalyviai  instruktuojami ir praktikuoja  dėmesingo įsisąmoninimo (angl. Мindfulness) technikas, kurios, padeda išvengti nuotaikos svyravimų, valdyti nerimą ir įveikti stresą.

Kas vyksta užsiėmimų metu.

Mokymų  didžiąją užsiėmimų dalį sudaro dėmesingumo lavinimo intervencijos (kvėpavimo pratimai, savęs suvokimo, judesio, vizualizacijos irk t.) bei  refleksija grupėje.

Šie užsiėmimai yra pirmiausia orientuoti į praktinių įgūdžių įgijimą, todėl teorinėms žinioms skiriame gana nedaug laiko, tačiau suteikiame visą reikiamą informaciją, būtiną suprasti, kaip mus veikia stresas bei tinkamai atlikti dėmesio lavinimo pratimus. Daugiausiai laiko skiriame atlikti patiems pratimams ir aptarti jų metu įgytai patirčiai. Visų pratimų esmė – intensyvios dėmesingumo pratybos. Pratimų metu objektas, į kurį mokomės sutelkti dėmesį, dažniausiai būna paprastas – iš pradžių mokomės dėmesingai stebėti savo kvėpavimą, kūno pojūčius, sutelkti dėmesį į skonio, regos ir klausos pojūčius. Įgavę šiek tiek įgūdžių vėliau mokomės tarsi truputį iš šalies stebėti ir savo patiriamas emocijas bei kylančias mintis, taip įgydami gebėjimą geriau jas valdyti. Pratimai paprastai trunka nuo 10 iki 30 minučių. Vėliau aptariame pratimo metu įgytą patirtį, kilusius klausimus.

Kaip tai veikia.

Kai įgundame patys sąmoningai valdyti savo reakcijas, vis rečiau nutinka taip, kad būtume valdomi emocijų, „prikibusių“ minčių, besikartojančių situacijų ar manipuliuoti nusiteikusių žmonių. Toks įgūdis ateina per praktikas, kurias ir siūlo šis metodas.

Viena dalis praktikų yra formalios (pratimai-meditacijos), kita dalis praktikų – tai kasdienės veiklos, kurias siekiame atlikti susitelkdami į tai, ką darome ir patiriame bei atsisakydami vertinimo.

Ši metodika pagrįsta ir efektyvi.

Šią programą prieš 35 metus pradėjo taikyti JAV Masačiusetso universiteto specialistai, ir dėl gerų rezultatų ji išplito visame pasaulyje. Angliškai ji vadinama Mindfulness Based Stress Reduction, arba MBSR (įvedus viena iš šių raktažodžių į Google, galima rasti daug įvairios informacijos). Šios programos efektyvumas mažinant stresą patvirtintas daugybe mokslinių tyrimų, užsiėmimai vedami tiek valstybinėse, tiek privačiose gydymo įstaigose įvairiose pasaulio šalyse. Programą savo poreikiams taip pat yra pritaikiusios tokios institucijos kaip JAV kariuomenė, korporacija „Google“ ir kt.

Šiuolaikiniai Mindfulness grįsti metodai, kuriuos psichologai naudoja kaip emocijų valdymo, energingumo palaikymo, kryptingumo ir kūrybiškumo lavinimo priemones, idealiai atitinka psichohigienos reikalavimus.

Kaip keičiasi dalyvių savijauta.

Dauguma dalyvių pastebi, kad tampa ramesni, labiau atsipalaidavę, juos mažiau trikdo patiriamos problemos bei sunkumai, tampa lengviau susikaupti, valdyti savo laiką, atskirti, kas svarbiausia, efektyviai dirbti. Neretai pagerėja miegas, santykiai su aplinkiniais, sumažėja įtampos tipo skausmai, mažėja poreikis slopinti stresą žalingais būdais – persivalgant, rūkant ar vartojant alkoholį, pagerėja atmintis, išauga kūrybingumas. Taip pat moksliniais tyrimais įrodyta, kad žmonės, patiriantys mažiau streso, turi stipresnę imuninę sistemą ir mažiau serga.

Pastaba:

Programos metu ne tik nuosekliai mokysimės streso valdymo būdų, bet ir aptarinėsime konkrečius dalyviams rūpimus klausimus.

Parengta: psichologas psichoterapeutas A. Kaluginas

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.